Årsrapport 2017

Statens arbeidsmiljøinstitutt (STAMI) har i 2017 produsert mer kunnskap enn noen gang tidligere, med en solid publiseringsrekord på 78 vitenskapelige artikler i fagfellebedømte tidsskrifter. Last ned STAMIs årsrapport for 2017 her.

– STAMI har aldri brukt flere ressurser på forvaltningsstøttende aktiviteter og bidratt bedre med faglig støtte til Arbeidstilsynet og Petroleumstilsynet. Etterspørselen etter kunnskap fra STAMI fra arbeidslivets parter, bransjeorganisasjoner og virksomheter er også økende. Videre har STAMI aldri tidligere hatt flere deltakere på våre kurs, vært hyppigere sitert i media eller hatt flere brukere på våre nettsider og sosiale mediekanaler. Å nå bredere ut med relevant kunnskap om sammenhengen mellom arbeidsmiljø, helse og produktivitet er i tråd med STAMIs strategi og mål om å utgjøre en avgjørende forskjell for norsk arbeidsliv, forteller direktør Pål Molander i årsrapportens leder.

Årsrapport 2017

Last ned:

STAMIs årsrapport 2017 – bokmålversjon

STAMI sin årsrapport 2017 – nynorsk versjon

Riksrevisjonens revisjonsberetning 2017

Bestill STAMIs årsrapport 2017

Andre artikler knyttet til Informasjon fra STAMI

• 5 råd for et godt arbeidsmiljø

Et godt arbeidsmiljø skaper ikke bare trivsel, men gir også høyere produksjon. I år sto STAMIs direktør Pål Molander på scenen under NHOs årskonferanse i Oslo Spektrum. Her kan du lese hans fem beste råd for et godt arbeidsmiljø, for å forebygge uhelse, utvikle godt arbeidsklima og stimulere til effektiv produksjon.

• Bestill magasinet Arbeid og helse

STAMIs magasin Arbeid og helse kommer ut en gang i året. I magasinet kan du blant annet lese om rollekonflikt på arbeidsplassen, grønne jobber i skitne omgivelser og fysisk tungt arbeid i framtiden, samt mye annet. Ikke fått det i posten? Da kan du laste ned eller bestille det gratis tilsendt her.

• Konferanse: Arbeidshelse 2017

Hvordan ta vare på fremtidens arbeidstakere og fremdeles sikre lønnsomhet og effektivitet? 20. november arrangerer Norsk Industri, Legeforeningen, NHO, LO, Arbeidstilsynet, Statens arbeidsmiljøinstitutt og Stamina Helse den fremtidsrettede arbeidshelsekonferansen "Hvor er mennesket i fremtidens arbeidsliv?"

• Arbeidshelse 2017

• Aktuelle NIVA-kurs

Nordisk institusjon for videreutdanning innenfor arbeidsmiljøområdet (NIVA) tilbyr videreutdanning for fagpersoner og forskere i de nordiske landene innen arbeidshelse, arbeidsmiljø og arbeidsliv. I tiden fremover arrangerer de kurs og seminarer om temaer som mobbing og trakassering i arbeidslivet, arbeidsrelaterte hudlidelser og det flerkulturelle arbeidsmarkedet.

• Ny åremålsperiode for direktør Pål Molander på STAMI

Direktør Pål Molander blir tilsett i åremålsstilling som direktør for Statens Arbeidsmiljøinstitutt (STAMI) for ein periode på seks år, frå det tidspunktet departementet avgjer.